Breng je merk tot leven met brand archetypes en raak je doelgroep
Een merk wordt sterk als het vertrekt vanuit een straffe brand personality. Want door je merk een stevige dosis persoonlijkheid te geven, straal je geloofwaardigheid
Communiceren over duurzaamheid wint aan relevantie. Niet alleen omdat het verplicht wordt, maar ook omdat het vele voordelen biedt om transparant te communiceren over de impact die je maakt op mensen, maatschappij en planeet.
Maar hoe doe je dat? Jouw blik op duurzaamheid en de inspanningen die daarmee gepaard gaan, vormen integrale elementen van je merkverhaal. Samen timmeren we aan jouw merk en zetten we je duurzaamheidscommunicatie op punt. Krachtig, creatief én doordacht.
Een duurzaamheidsverslag wordt verplicht. Maar is het daarom een verplicht nummertje? Helemaal niet! Wij zien opportuniteiten. Om je visie te delen en je merk te versterken. En dat kan op veel meer manieren dan enkel in verslagvorm!
Creatief communiceren over je duurzaamheidsinspanningen bouwt mee aan je credibiliteit als organisatie, bouwt mee aan je merk(en) en inspireert mensen om je heen. We nemen het volledige verhaal voor onze rekening en verspreiden het op de meest relevante manier naar al je doelgroepen.
Een duurzaamheidsverslag wordt verplicht. Maar is het daarom een verplicht nummertje? Helemaal niet! Wij zien opportuniteiten. Om je visie te delen en je merk te versterken. En dat kan op veel meer manieren dan enkel in verslagvorm!
Creatief communiceren over je duurzaamheidsinspanningen bouwt mee aan je credibiliteit als organisatie, bouwt mee aan je merk(en) en inspireert mensen om je heen. We nemen het volledige verhaal voor onze rekening en verspreiden het op de meest relevante manier naar al je doelgroepen.
Voor sommige ondernemingen start de verplichting al vanaf boekjaar 2025; noteer dit dus met stip in je agenda. Dat betekent: no time to waste, en meteen die eerste meeting plannen!
Afhankelijk van het type bedrijf, is de start van deze verplichte rapportering anders. Vanaf boekjaar 2024: NFRD-plichtige ondernemingen, vanaf boekjaar 2025: grote ondernemingen en vanaf boekjaar 2026: beursgenoteerde KMO’s.
Voor sommige ondernemingen start de verplichting al vanaf boekjaar 2025; noteer dit dus met stip in je agenda. Dat betekent: no time to waste, en meteen die eerste meeting plannen!
Afhankelijk van het type bedrijf, is de start van deze verplichte rapportering anders. Vanaf boekjaar 2024: NFRD-plichtige ondernemingen, vanaf boekjaar 2025: grote ondernemingen* en vanaf boekjaar 2026: beursgenoteerde KMO’s.
*Verplichting voor ‘grote bedrijven’
(voldoen aan 2 van de volgende 3 criteria):
IN 3 STAPPEN
1.
Staat je duurzaamheidsstrategie op punt? Waar ga je heen met je organisatie, op korte en op lange termijn, op gebied van milieu, groei, diversiteit, inclusie, welzijn en balans? Waar geven jullie focus aan? Een duidelijke visie geeft richting en zin; deze fundamenten stippelen de weg uit en zorgen voor uniformiteit.
Nood aan een betrouwbare gids (in de vorm van een dedicated sustainability consultant) om je hierin te begeleiden?
2.
Jullie mogen trots zijn op jullie inspanningen! Hier op een juiste manier over communiceren is key. We bouwen samen met jullie een uitgebalanceerd, duurzaam verhaal en gieten dit in een interactief duurzaamheidsverslag. We zorgen voor een helder, fris en aantrekkelijk rapport.
Nood aan op maat gemaakte storytelling?
3.
En hoe vertaal je dan al die verhaallijnen van je duurzaamheidsinspanningen naar behapbare, aantrekkelijke & verteerbare content? Door naast de basis van een duurzaamheidsverslag ook een contentplan uit te werken dat al je doelgroepen op verschillende manieren kan bereiken.
Nood aan creatieve uitwerkingen van je inspanningen?
Interactieve PDF
Video
Socials
Landingspagina
Presentatie
HR
the real deal
ZIJ GINGEN JE VOOR
kennis om te delen
dit houdt ons bezig
Een merk wordt sterk als het vertrekt vanuit een straffe brand personality. Want door je merk een stevige dosis persoonlijkheid te geven, straal je geloofwaardigheid
Verlangend naar een vliegende start? Aan de hand van onze branding tips schiet je in een mum van tijd de lucht in!
Hoe we bij Cayman de puntjes op de i plaatsen? Say hello tegen ons doelgroeponderzoek!
Gebeten door ons werk?
Laten we samen aan je merk bouwen
hello@cayman.be
+32 473 85 36 21
Lieven Bauwensstraat 35
8200 Brugge