Sustainable stories

Doordachte duurzaamheidscommunicatie
met kennis van mensen

Communiceren over duurzaamheid wint aan relevantie. Niet alleen omdat het verplicht wordt, maar ook omdat het steeds belangrijker wordt voor iedereen in en om je bedrijf.

 

Maar hoe doe je dat?

 

Jouw blik op duurzaamheid en de inspanningen die daarmee gepaard gaan, vormen integrale elementen van je merkverhaal. Samen timmeren we aan jouw merk en zetten we je duurzaamheidscommunicatie op punt. Krachtig, creatief én doordacht.

wat

Een duurzaamheidsverslag wordt verplicht. Maar is het daarom een verplicht nummertje? Helemaal niet! Wij zien opportuniteiten. Om je visie te delen en je merk te versterken. En dat kan op veel meer manieren dan enkel in verslagvorm!

waarom

Creatief communiceren over je duurzaamheidsinspanningen bouwt mee aan je credibiliteit als organisatie, bouwt mee aan je merk(en) en inspireert mensen om je heen. We nemen het volledige verhaal voor onze rekening en verspreiden het op de meest relevante manier naar al je doelgroepen.

wat

Een duurzaamheidsverslag wordt verplicht. Maar is het daarom een verplicht nummertje? Helemaal niet! Wij zien opportuniteiten. Om je visie te delen en je merk te versterken. En dat kan op veel meer manieren dan enkel in verslagvorm!

waarom

Creatief communiceren over je duurzaamheidsinspanningen bouwt mee aan je credibiliteit als organisatie, bouwt mee aan je merk(en) en inspireert mensen om je heen. We nemen het volledige verhaal voor onze rekening en verspreiden het op de meest relevante manier naar al je doelgroepen.

wanneer

Voor sommige ondernemingen start de verplichting al vanaf boekjaar 2025; noteer dit dus met stip in je agenda. Dat betekent: no time to waste, en meteen die eerste meeting plannen!

wie

Afhankelijk van het type bedrijf, is de start van deze verplichte rapportering anders. Vanaf boekjaar 2024: NFRD-plichtige ondernemingen, vanaf boekjaar 2025: grote ondernemingen en vanaf boekjaar 2026: beursgenoteerde KMO’s.

wanneer

Voor sommige ondernemingen start de verplichting al vanaf boekjaar 2025; noteer dit dus met stip in je agenda. Dat betekent: no time to waste, en meteen die eerste meeting plannen!

wie

Afhankelijk van het type bedrijf, is de start van deze verplichte rapportering anders. Vanaf boekjaar 2024: NFRD-plichtige ondernemingen, vanaf boekjaar 2025: grote ondernemingen* en vanaf boekjaar 2026: beursgenoteerde KMO’s.

*Verplichting voor ‘grote bedrijven’
(voldoen aan 2 van de volgende 3 criteria):

  • gemiddeld > 250 werknemers over het boekjaar.
  • balanstotaal van > 20 miljoen euro
  • netto-omzet van > 40 miljoen euro

Jouw sustainable story

IN 3 STAPPEN

1.

Duurzaamheids
strategie

Staat je duurzaamheidsstrategie op punt? Waar ga je heen met je organisatie, op korte en op lange termijn? Waar geven jullie focus aan? Een duidelijke visie geeft richting en zin; deze fundamenten stippelen de weg uit en zorgen voor uniformiteit.

 

Nood aan een betrouwbare gids (in de vorm van een dedicated sustainability consultant) om je hierin te begeleiden?

2.

Duurzaamheids
storytelling

Jullie mogen trots zijn op jullie inspanningen! Hier op een juiste manier over communiceren is dan ook key. We bouwen samen met jullie een uitgebalanceerd, duurzaam verhaal.

 

Nood aan op maat gemaakte storytelling? 

voorbeelden van duurzaamheidscommunicatietools: interactieve pdf, socials, presentatie, video, landingspagina, hr

3.

Duurzaamheids
communicatie
tools

En hoe vertaal je dan al die verhaallijnen van je duurzaamheidsinspanningen naar behapbare, aantrekkelijke & verteerbare content? Door naast de basis van een duurzaamheidsverslag ook een contentplan uit te werken dat al je doelgroepen op verschillende manieren kan bereiken.

 

Nood aan creatieve uitwerkingen van je inspanningen? 

Interactieve PDF

Video

Socials

Landingspagina

Presentatie

HR

the real deal

een tipje van de sluier

kennis om te delen

dit houdt ons bezig

Wij zetten onze tanden graag in jouw duurzaamheids-communicatie

Graag op avontuur met Cayman?