Herlanceren, herpositioneren of tijd voor een update?

Een goede branding moet zitten als een maatpak. Weerspiegelt jouw branding niet helemaal meer wie je bent? Misschien ben je als bedrijf gegroeid, veranderd of zelfs een hele nieuwe weg ingeslagen, en is het tijd voor een herpositionering? Van een moderne update aan een verouderd logo tot een volledig nieuwe positie op de markt, Cayman helpt je doorheen het hele proces dankzij onze sprintmethode. 

Illustratie van Mr Croque voor branding en rebranding

Van gisteren naar morgen

Jouw merk start niet vanaf nul, het heeft al een bepaald verhaal, een specifiek karakter. Sommige aspecten passen nu misschien niet meer bij je, maar andere worden net belangrijker. Bij een rebranding dompelen we ons daarom eerst volledig onder in jouw merk en verhaal. Met bewezen modellen vinden we antwoorden op belangrijke vragen over gisteren en morgen. Op die manier snappen we niet alleen de identiteit van je bedrijf en de context waarin het zich bevindt, maar spotten we ook de opportuniteiten voor de toekomst.

Maken en schaven

We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines die we kunnen voorleggen aan de doelgroep.

We roepen het van de daken

Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke rebranding een positieve start.

Het strategische puzzelwerk

Nu we je merk beter begrijpen, steken we onze koppen samen in de denkfase. We gebruiken de verkregen inzichten om te werken aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen. We laten het stormen in onze breinen, gaan schrijven en schrappen, maken schema’s en schetsen. We kleuren binnen de lijntjes, maar denken het liefst out of the box. Daarna selecteren we het beste concept, op basis van bewezen selectietechnieken.

Meten en kiezen

We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.

Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.

Illustratie van Mr Croque voor branding en rebranding

Van gisteren naar morgen

Jouw merk start niet vanaf nul, het heeft al een bepaald verhaal, een specifiek karakter. Sommige aspecten passen nu misschien niet meer bij je, maar andere worden net belangrijker. Bij een rebranding dompelen we ons daarom eerst volledig onder in jouw merk en verhaal. Met bewezen modellen vinden we antwoorden op belangrijke vragen over gisteren en morgen. Op die manier snappen we niet alleen de identiteit van je bedrijf en de context waarin het zich bevindt, maar spotten we ook de opportuniteiten voor de toekomst.

Het strategische puzzelwerk

Nu we je merk beter begrijpen, steken we onze koppen samen in de denkfase. We gebruiken de verkregen inzichten om te werken aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen. We laten het stormen in onze breinen, gaan schrijven en schrappen, maken schema’s en schetsen. We kleuren binnen de lijntjes, maar denken het liefst out of the box. Daarna selecteren we het beste concept, op basis van bewezen selectietechnieken.

Maken en schaven

We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines die we kunnen voorleggen aan de doelgroep.

Meten en kiezen

We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.

Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.

We roepen het van de daken

Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.

Wij zetten onze tanden graag in jouw merk

Graag op avontuur met Cayman?