Een sprookjesachtige awarenesscampagne voor ITZU​

ITZU vindt voor elk talent de perfecte jobmatch. Zo positioneert de HR-partner zich op de markt. Hun vraag aan ons was even eenvoudig als uitdagend. Vergroot de brand awareness van ITZU bij jongeren en jongvolwassenen. Een perfecte match voor een Cayman? Wij swipen rechts! Van first date tot happily ever after.

Zoals altijd staken we eerst ons licht op bij de doelgroep

In deze case zijn dat jongvolwassenen die voor het eerst op zoek gaan naar een professionele uitdaging of na hun eerste werkervaring klaar zijn voor een nieuwe uitdaging.

 

Het belangrijkste inzicht was dat de vele mismatchen waarmee de doelgroep te maken krijgt, hun vertrouwen in de sector doet slinken. Ze zoeken allen een persoonlijke, high level aanpak om sneller een job te vinden die écht bij hen past. Deze insights vertaalden we naar een creatieve campagne met scherpe visuals en een spot on radiocommercial.

Er was eens…

Als insteek gingen we aan de slag met bekende sprookjes, omdat daar wel altijd de juiste persoon – mét de juiste job – op de juiste plek is. Denk maar aan Gepetto, de houtbewerker, en de jager van Roodkapje. Wat als deze sprookjesfiguren niet in de juiste job werden geplaatst? Die verhalen kennen geen happy end, zoveel is zeker. Maar een tot de verbeelding sprekende campagne levert het wel op. 

 

We kozen voor sprookjes die vandaag de dag nog bekend zijn bij jongeren. Zo passeren zowel Roodkapje, Sneeuwwitje, Hans & Grietje als Pinokkio de revue.

 

Video afspelen
Video afspelen
Video afspelen

We trokken met de stemmen van Stijn Cole en Ben Segers naar de opnamestudio’s van Sonhouse. Drie radiospots van 30 seconden en drie follow-ups van 10 seconden brengen de sprookjescampagne van ITZU echt tot leven.

 

Daarnaast ontwikkelden we een audio logo om de naamsbekendheid van ITZU ook auditief te bouwen. 

 

Van visual naar social

We zorgden voor drie key visuals en een animatievideo in de illustratieve stijl van de typische sprookjesprenten. In elke scène is te zien hoe de job van de personages het (happy) end beïnvloedt. En de pay-off? Wél de juiste persoon op de juiste plek? ITZU. It’s you we care about. Leuk om weten: alle illustraties werden inhouse gemaakt door Hendrik Holderick. 

 

De campagne met visuals en animatievideo kwam tot leven in de wereld waar de doelgroep zich bevindt: op Instagram, Youtube, TikTok en Facebook.

Video afspelen

Zal ITZU de ideale match worden voor eerste jobbers om hun loopbaan te lanceren?
The end. The beginning!

We voelden meteen een goede ‘match’ met dit team dat onze behoeften goed capteerde én tegelijkertijd zeer creatief uit de hoek komt. Cayman toverde dit ludieke sprookjesconcept uit hun hoed om op een creatieve manier aan onze naambekendheid te werken, en tegelijk ook de associatie van ITZU als dé rekruteringspartner bij de jongerendoelgroep te versterken. We zijn erg tevreden over de uitwerking van deze creatieve campagne en kijken uiteraard uit naar een happy end!

Kristien Moelans - Marketing Director Itzu

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.