Communicatie
in actie

Een slimme activatiecampagne weet niet alleen de aandacht te trekken, maar prikkelt en overtuigt ook om tot actie over te gaan. Of het nu gaat om het bezoeken van een website, aankopen van een product of het veranderen van ons gedrag in het verkeer…

Sinds de coronacrisis vliegen de voorbeelden van ‘nudging’ ons om de oren. Cirkels en pijlen op de grond, mondmaskertips, kleurcodes, rijmpjes en regels helpen ons – al dan niet met succes – om het juiste gedrag te stellen. Maar hoe maak je vandaag het verschil? Leer denken als een Cayman! Activeren kun je leren.

Illustratie voor activatiecampagnes

Je hebt een activerende boodschap te vertellen. Je wilt jouw klanten of burgers in beweging brengen. We zullen dus duidelijke verwachtingen moeten scheppen. Daarom vertrekken we vanuit een stevige portie voor- en mensenkennis. Via interviews en observaties duiken we diep in de natuurlijke habitat van jouw doelgroepen. We brengen hun gedrag in kaart en spotten hun pijnpunten, drempels, dromen en kansen. Zo weten we precies hoe we hen kunnen overtuigen.

Met behulp van bewezen methodieken en technieken sturen we de campagne in een weldoordachte richting. We doorspekken het concept met kleine creatieve interventies – de zogenaamde nudges – die engagement bouwen tussen het merk / de boodschap en de ontvanger. Met de inzichten uit de vorige fase in het achterhoofd, werken we aan een sterk strategisch, creatief concept met een duidelijke call to action.

Na het testen van een aantal tastbare prototypes en de feedbackverwerking, schrijven en designen we de gepaste creatieve uitwerkingen voor elk kanaal. Online of offline, explosief of langgerekt. In een animatiefilmpje, op de radio, in print of via een billboard. We willen jouw doelgroep op het juiste moment verrassen, charmeren en raken… zodat ze daarna doen wat moet. We zorgen ervoor dat jouw boodschap via de meest geschikte kanalen oproept tot actie.