Shining on socials: een doordacht social media contentplan voor ITZU

Social media zijn razend populair. Een groot deel van de bevolking tokkelt uren per dag op hun smartphone, scrollend door video’s en foto’s. Een enorme opportuniteit als bedrijf om je doelgroep te bereiken. Voor HR-partner ITZU bieden we ondersteuning bij de creatie en uitvoering van een weldoordacht organisch contentplan. Let’s get to it!

De doelgroep(en) uiteengezet

De doelgroepen van ITZU zijn voor Cayman geen geheim meer. Aan de ene kant hebben we bedrijven op zoek naar een betrouwbare partner (B2B), aan de andere kant hebben we een zeer brede B2C-doelgroep aan kandidaten: studenten, schoolverlaters, werkzoekenden, professionele profielen…

 

Om die doelgroepen optimaal te bereiken, zetten we verschillende kanalen strategisch in. LinkedIn is als professioneel medium geschikt voor het bereiken van bedrijven en hoger opgeleide profielen. Dit kanaal vraagt ook een meer serieuze aanpak. Met Instagram en Facebook zetten we vooral in op entertaining content. Ook TikTok ontspringt de dans niet. Dankzij dit kanaal spreken we studenten en schoolverlaters aan op een laagdrempelige manier. 

Always have a plan

Lukraak content online gooien? No go! Eerst zetten we de doelstellingen helder en vertalen die door naar content pilars waarrond we gaan werken. Door te werken met een jaarkalender plannen we alles doelbewust in.

Op de vooravond van een nieuw jaar gaan we hier al mee aan de slag. Wat staat er op de planning? Welke top topicals kunnen we aanduiden? Wanneer is het vakantie? Zo krijgen we zicht op wat er wanneer gebeurt binnen ITZU en combineren we dit met algemene kapstokjes. Met die insights starten we met het creatief invullen van de kalender (aka fun brainstorms om tot een berg scenario’s te komen).

 

Het resultaat? Een praktisch framework waar we samen met ITZU maandelijks op terugvallen. Dit doen we aan de hand van redactiemeetings. Hierin bespreken we telkens de komende maand. 

Binding 🫶, entertaining 🥳, informing 👩‍🎓

Voor het invullen van de content doen we beroep op 3 pijlers:

Informing content
We zetten ITZU in de kijker als betrouwbare partner met kennis van zaken.
Binding content
We zetten in op ‘ITZU als werkgever’. Denk hierbij aan teambuildings, achter de schermen, opleidingen…
Video afspelen
Entertaining Content 
We zetten in op leuke, grappige content aan de hand van herkenbare formats.

De visuals krijgen waar mogelijk een vastgelegde opmaak, zodat we voor zowel een snappy video als een statische image de branding op vlotte manier kunnen toepassen. Ook de copy schrijven we inhouse in de tone of voice van ITZU, aangepast per kanaal en doelgroep.  

AND.... ACTION!

Tenslotte zetten we zelf (indien gewenst) onze tanden in de productie van de content; dat kan gaan om heel eenvoudige on-trend video’s, maar evengoed gaan we shooten op locatie als we onze klanten in beeld willen brengen. Always fun!

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.