It’s your brand we care about

ITZU heeft een duidelijke corporate purpose: it’s you we care about. Maar daarnaast heeft het ook verschillende divisies, met elk hun eigen specialisatie, marktsegment, doelgroep en dus elk hun eigen positionering. De nieuwe branding houdt alles coherent en laat de aparte merken op hun manier schijnen. Hoe we dat deden?

Stap 1: corporate logo in een nieuw kleurtje

Het ITZU corporate logo gaven we eerst een subtiele opfrissing. We behielden de herkenbare oranje vlinder, maar legden de focus meer op de naam voor een sterk woordmerk. We maakten de typografie wat speelser en vervingen het zwart door donkerblauw, voor een toegankelijke en vriendelijke look. Door naast de vlinder nog extra grafische componenten toe te voegen, en het kleurenpalet uit te breiden, creëerden we meer elementen om creatief mee te kunnen spelen.

Stap 2: submerken met eigen logo maar een gedeelde oranje draad

De baseline trokken we los van het logo zodat het apart gebruikt kan worden als tagline. Daardoor was er ook meer ruimte om de namen van de submerken vol tot hun recht te laten komen binnen het logo. 

Stap 3: Itzu Jobs en Itzu Select,
twee sterke karakters

Om goed te begrijpen waarin de twee merken zich van elkaar onderscheiden, gingen we aan de slag met brand archetypes. Dat is een handige tool met verschillende persoonlijkheidstypes die toelaat de positionering van je merk preciezer te definiëren. Op die manier konden we voor zowel Itzu Jobs als Itzu Select waarden, betekenissen en karaktereigenschappen onderscheiden en naar voor zetten, zowel in beeld- als in geschreven taal. 

ITZU staat als merk heel dicht bij mensen en zet klant (kandidaat én klant) centraal

Itzu Jobs

 

Vrolijk, enthousiast, plukt de dag met een lach.

 

Houdt de voetjes op de grond want wil er voor iedereen zijn.

 

Doet er alles aan om zijn kandidaten te verleiden en te plezieren.

Itzu Select

 

Vol positiviteit, eerlijk en met een duidelijk doel.

 

Richt zich met een bepaalde serieux op hogere profielen.

 

Wil dromen waarmaken, en zet in op een vlekkeloze beleving.

De twee merken gedragen zich anders en praten dus ook anders – dat zie je bijvoorbeeld in de teksten van de twee automations flows die we uitgewerkt hebben. Daarnaast vertaalden we dat ook visueel. Itzu Jobs gaven we vrolijke, uitnodigende kleuren, met een meer opvallend contrast. De krul wordt speels ingezet. De visuele stijl van Itzu Select gebruikt dezelfde visuele elementen, maar houdt het in de kleuren veel subtieler: rustige kleuren, minder contrast en een kleinere vlinder. 

Het resultaat?

Een sterk overkoepelend merk, straffe submerken met karakter, en een herkenbare visuele stijl die zich laat aanpassen per submerk, om zo perfect aan te sluiten bij de doelgroep.

 

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.