Geen vleesliefhebber die nog niet van Dierendonck gehoord heeft. De befaamde slager-restaurateur uit Nieuwpoort vroeg een folder. Wij maakten een krant.
A point of bien cuit?
Vlees met een verhaal. Ambachtelijk bereid en van kwalitatieve oorsprong. Da’s Dierendonck. Maar hoe saignant blijft je West-Vlaams rood ras als je niet weet hoelang je steak op de barbecue moet? Hendrik Dierendonck wil niet enkel het beste vlees serveren, hij wil zijn klanten iets bijbrengen. En hij had zoveel te vertellen, dat we dan maar een reeks krantjes voorgesteld hebben.
Hoeveel worsten koop je voor je volgende barbecue? Welk lamsvlees past het best bij jou? En waar komt je runds vandaan? Het zijn maar enkele voorbeelden van de topics die de zesmaandelijkse krantjes vullen. Aangevuld met Hendrik’s summer music hits, interviews over de toekomstplannen en natuurlijk zijn barbecuemenu – het is nog altijd een folder – werden de Dierendonck Times even gretig van de toonbank geplukt als de Holsteiner pastrami.
Hendrick Dierendonck had zoveel te vertellen, dat we dan maar een reeks krantjes voorgesteld hebben
Authentieke look-and-feel
Cayman verzorgde de teksten, lay-out en drukwerk. Met eenheidsworst moesten we bij Hendrik niet afkomen, dus we kozen voor een uitvoering die ambacht uitstraalt. Dat deden we met kraftpapier en een rock-‘n-roll lay-out, in een rood-wit-zwart kleurenpalet dat je alleen maar bij de slager vindt.
Hendrik’s keuze om zijn folder creatief aan te pakken was zeker geslaagd. Reclamefolders belanden snel in de vuilbak, terwijl een authentiek krantje boordevol weetjes wel wat langer op de tafel blijft liggen. En, hoe had u uw folder graag gebakken?