Een sensibiliseringscampagne die deugt voor één meter
Serieus positief
Autobestuurders sensibiliseren over verkeersvoorschriften, een serieuze boodschap positief brengen, hoe begin je daaraan? Zoals je al kon verwachten van een (bril)kaaiman: we zetten de bril op van de bestuurders zelf. Geen lange wettekst, bekeurende vinger of complexe diagrammen. Wij gingen voor een campagnebeeld met één heldere boodschap, een aanmoedigend emoji-handje dat bevestigt hoe het moet, en een toegankelijke illustratie die letterlijk vertrekt vanuit het oogpunt van de chauffeur.
Buzz op de Abri-bus
Tijd voor de volgende versnelling: de boodschap breed uitmeten. We veranderden de illustratie om tot een leuk gifje, en gingen met onze kanalen ook breed: out-of-home in en rond Gent, en een awareness campagne op sociale media én Google Display.
Een miljoen keer gezien = 👌
Het resultaat? Een campagne waar online en offline elkaar versterken. Reed je in september in of rond Gent, dan zag je ongetwijfeld het campagnebeeld op een abri-bus. Online behaalden we ook een hoge zichtbaarheid: de advertentie werd meer dan een miljoen keer vertoond!
- 1.113.997 weergaven via social media en Google Display Ads
- 207.587 unieke personen bereikt via social media
- 22.487 volledig bekeken video's op social media
- 1.506 pollreacties via Instagram Stories