Een sensibiliseringscampagne die deugt voor één meter

Als je een fietser wil inhalen, hoeveel afstand moet je dan houden? Één meter, de ons intussen welbekende anderhalve meter of is een vingerbreed ook wel al goed? Stad Gent merkte dat nog te weinig autobestuurders de correcte afstand hielden, en dus kregen we bij Cayman de opdracht om de Gentenaar te informeren en te motiveren om de juiste afstand tussen te laten.

Serieus positief

Autobestuurders sensibiliseren over verkeersvoorschriften, een serieuze boodschap positief brengen, hoe begin je daaraan? Zoals je al kon verwachten van een (bril)kaaiman: we zetten de bril op van de bestuurders zelf. Geen lange wettekst, bekeurende vinger of complexe diagrammen. Wij gingen voor een campagnebeeld met één heldere boodschap, een aanmoedigend emoji-handje dat bevestigt hoe het moet, en een toegankelijke illustratie die letterlijk vertrekt vanuit het oogpunt van de chauffeur.

Buzz op de Abri-bus

Tijd voor de volgende versnelling: de boodschap breed uitmeten. We veranderden de illustratie om tot een leuk gifje, en gingen met onze kanalen ook breed: out-of-home in en rond Gent, en een awareness campagne op sociale media én Google Display.

Een miljoen keer gezien = 👌

Het resultaat? Een campagne waar online en offline elkaar versterken. Reed je in september in of rond Gent, dan zag je ongetwijfeld het campagnebeeld op een abri-bus. Online behaalden we ook een hoge zichtbaarheid: de advertentie werd meer dan een miljoen keer vertoond!

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.