Logo van Quitte

Een nieuw merk effen gezet

Een invorderingsbedrijf helpen zichzelf te positioneren op de markt én alles daaraan verbonden onder handen nemen? Daar zegt Cayman geen nee tegen!

We verzorgden alles voor Quitte van A tot Z, van strategisch onderbouwde branding, over een fonkelnieuwe unieke naam & baseline, tot knappe visualisaties en lieten alles mooi samenkomen op een aantrekkelijke, heldere website.

Waarschuwing: We hebben ons tijdens dit traject meermaals schuldig gemaakt aan extreem inlevingsvermogen… we konden het gewoon weer niet laten!

Interview van de doelgroep in kader van rebranding voor Quitte

Strategy first

Het opstarten van een bedrijf begint bij een strategische positioneringsoefening. Tijd dus om ons als een kameleon – euh kaaiman, in te leven in de wereld van schuldvordering.

Dus gingen we zoals altijd verhaal halen bij de doelgroep (in dit geval schuldeisers onder zelfstandigen & KMO’s): waar liggen ze wakker van en welke oplossing is voor hen van echte meerwaarde als het aankomt op onbetaalde facturen? Hoe kan onze klant hen daar het beste bij helpen? We konden dankzij deze inzichten de dienstverlening & client approach van Quitte nog beter op punt stellen.

Na deze onderdompeling gingen we het verhaal gaan bouwen: dat het geen typisch incassobureau zou worden, dat was zeker. De persoonlijke touch in combinatie met een vlotte klantenreis staat immers centraal. We gingen op zoek naar de juiste vertaling daarvan, om zo een relevant merk te creëren dat de doelgroep in één oogopslag aanspreekt.

Een passend schoentje

Met alle verzamelde inzichten konden we op een onderbouwde manier onze creativiteit de vrije loop laten. We zorgden voor een unieke naam die alles zei, een catchy baseline en een aantrekkelijk, speels logo en huisstijl met persoonlijke klank en juiste uitstraling.
En zo werd Quitte geboren!

Het logo van Quitte in rood en groen

Straffe website

Quitte had uiteraard een duidelijke, lead genererende website nodig. Eentje met een juiste flow, waar het merk van het scherm spat & de werking helder omschreven staan. Met duidelijke call-to-actions, een strak verhaal en echte foto’s voor die unieke persoonlijke touch.

Dus, zo gezegd zo gedaan! Cayman verzorgde ook dit hele websitetraject, van UX naar design, over copy en beelden, tot productie en installatie.

Wat een pareltje!

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.