Exclusieve merkbeleving met Casteelken Campus
Designwinkel Casteelken brengt een niet-alledaagse collectie. Met een atypische selectie en oog voor persoonlijke accenten, biedt het team een smaakvolle oplossing op maat van elke klant. Deze exclusieve, persoonlijke aanpak wilde het merk Casteelken nog meer uitspelen.
Hoe we dat deden? Met Casteelken Campus: een jaarlijks community event voor designliefhebbers.
Klanten naar de showroom lokken
Casteelkens zorgvuldig uitgekozen designstukken, stoffen en accessoires, beleef je pas ten volle als je ze ook kan voelen en zien. Klanten vaker naar de showroom lokken was dus het ultieme doel. Leuke challenge voor Cayman! We lieten de klassieke receptie links liggen en zetten onze tanden direct in een exclusieve merkbeleving. Zo zag Casteelken Campus het licht: een inspirerende avond waarop Casteelken de grootste designtrends en -inspiratie deelt met een select publiek. Zo krijgt het offline gebeuren opnieuw een exclusieve touch en spelen we meteen ook het onderscheid met andere (online) interieurzaken extra uit.
We transformeren de showroom tot designcampus en geven een exclusieve touch aan de offline merkbeleving
Positieve gedragsverandering als sleutel
De baseline Must C die veelvuldig ingezet werd na de recente rebranding, was slechts een eerste trigger om klanten te motiveren om vaker langs te komen. Deze positieve gedragsverandering zou op termijn moeten leiden tot een vertrouwelijkere klantenrelatie, meer spontane aankopen en dus een betere verkoop. Maar er was meer overtuigingskracht nodig. Cayman ging met de behavioural design methode op zoek naar de juiste triggers om de klant over de streep te trekken om de showroom te bezoeken.
Klanten inspireren als curator
Onze suggestie? Casteelken ontplooit zich nog verder in zijn curatorrol door de klanten, in de weken voor het event, te voeden met informatie en inspiratie omtrent het topic van de Campus, en dat via een uitgekiende contentstrategie. Wanneer de klanten dan achteraf een persoonlijke uitnodiging ontvangen, lopen ze al zo warm voor het topic dat de tickets de deur uit vliegen.
Succesvolle merkstrategie, zo blijkt
Die curatorrol wordt naadloos vervolgd tijdens de Campus, waar de genodigden – de meest gepassioneerde klanten en partners, zoals (interieur)architecten – ondergedompeld worden in de visie van geëngageerde designers en creatievelingen. Vincent Van Duysen, creatief directeur van Minotti, en Hilde Francq, bezielster achter trendbureau Francq Colors, zijn slechts enkele van de mooie namen op de sprekerslijst. Een succesvolle aanpak, zou blijken, want Casteelken zit op moment van schrijven al aan zijn derde Campus.
Cayman is full-service creatieve partner voor het merk Casteelken. Van een strategische rebranding tot het jaarlijkse Casteelken Campus event, aan elkaar geregen met ijzersterke en unieke content doorheen het jaar.
#testimonial
“Op mijn eerste dag bij Cayman was ik lichtelijk geïntimideerd door de kwaliteit van het werk dat ze leveren. Want dat moet tot in de kleinste details correct zijn, maar tegelijkertijd doordacht en doorspekt met creativiteit. Daardoor is denken en schrijven voor Cayman niet alleen een challenge in creativiteit, het zorgt ervoor dat ik oprecht fier kan zijn op het werk dat ik bij hen maak. Gelukkig hoef ik dat nooit alleen te doen, want altijd wel een Cayman of -vrouw in de buurt die met veel plezier helpt, adviseert en inspireert. Zij het als expert, klankbord of warme koffieklets.”