Branding & lanceringscampagne Infinite Wood voor Decospan
Een architecturaal staaltje aan branding & campagne
Decospan
Familiebedrijf & internationale speler Decospan slaagt er al drie generaties in om met een grenzeloze drive de fineermarkt te blijven verrassen. Decospan levert oplossingen met hout voor de interieurbouw en zet voortdurend in op innovatie. Ze willen een partner zijn voor de architect, ontwikkelaar en verwerker en totaaloplossingen op maat aanbieden voor elk project. Het is hun droom om iedereen te laten genieten van deze prachtige, unieke grondstof.
Duurzame innovatie
Decospan blijft als marktleider kijken naar de toekomst en dat impliceert een grote focus op innovatie. Ze willen vandaag al een oplossing aanbieden voor de vraag van morgen, binnen een steeds veranderende context. Door op een duurzame manier houttoepassingen op de markt te brengen die maximaal toekomstbestendig zijn, creƫren ze een heel nieuwe wereld.
Zo wordt het dankzij dit productgamma mogelijk om exclusieve houtsoorten oneindig aan te bieden, met duurzaamheid voorop, dankzij het unieke baanbrekende productieproces. De schoonheid van hout wordt gegarandeerd dankzij de designs van Alpi, sinds jaar en dag partner van Decospan.
Uniformiteit, creativiteit, kwaliteit en duurzaamheid zijn de bouwstenen van het uitgekiende assortiment dat we samen hebben ontwikkeld.
De Cayman methode: Onderdompeling in high-end architectuur & design
Zoals altijd duiken we met Cayman diep in de context van de vraag, zodat we ons maximaal kunnen inleven om zo tot een relevant antwoord te komen. Dit keer gingen we op pad en interviewden we verschillende A-list interieurarchitecten en houtbewerkers, om hun verwachtingen in kaart te brengen en het nieuwe aanbod te matchen. Samen met een algemeen marktonderzoek legden we zo de basis voor een concept om deze categorie een eigen, unieke wereld te geven waarin de onderscheidende kenmerken op de juiste manier naar voor gezet worden.
Een naam op maat:
Infinite Wood
De designs van het gamma zijn zo ontworpen dat het mogelijk wordt om de patronen oneindig te herhalen, ideaal dus voor exclusieve retail-, horeca- en andere projecten die schaal nodig hebben .Ā
We doopten de nieuwe, prachtige collectie “Infinite Wood”, en haalden inspiratie bij de oneindigheid van ons heelal.
We creĆ«erden een key visual met een “trap naar het oneindige”, uitgekleed in Ć©Ć©n van de designs (zie de afbeelding helemaal bovenaan deze case) alsook de namen van de 17 designs – allen vernoemd naar een ster.
Het hart van de lancering: een lifestyle magazine
De basis voor deze nieuwe en spannende lancering werd een inspirerend lifestyle magazine, waarmee we deĀ potentiĆ«le klanten konden onderdompelen inĀ Infinite Wood.Ā Om het verhaal volledig te vertellen en te onderbouwen, maakten wij een magazine dat eenĀ inspirerende inkijkĀ geeft in de wondere wereld van interior design & de relevantie van Infinite Wood. We verzorgden dit van A tot Z: we bepaalden de inhoud en namen dan redactie, interviews, beeldvorming en layout voor onze rekening, in nauwe samenwerking met Decospan.
Eigen architecturale 3D designs
Om het Infinite Wood gamma Ć©cht tot leven te brengen, creĆ«erden we 3D beelden die architectuur āademenā (eigen ontwerp!) en op die manier meteen de unieke aspecten en toepassingen van het gamma uitstralen, nog voor er Ć©Ć©n echte realisatie was die we konden fotograferen. Een staaltje van architecturale creativiteit waar we trots op zijn.
Lanceringscampagne
social media
Ook de lancering werd door Cayman minutieus ondersteund aan de hand van een teasende aftelcampagne op social media.
De wereld van hout in interior design heeft ons over onze creatieve grenzen getild met een prachtig resultaat. Ontdek hier alles over Infinite Wood.