De Bruggeling overtuigen van bereikbaarheid stadscentrum
Bereikbaarheidscampagne enthousiasmeert en mobiliseert de West-Vlaming via nieuwe website
Brugge floreert en bougeert meer dan ooit. Toch leeft het idee bij een deel van de Bruggelingen en West-Vlamingen dat het stadscentrum de voorbije jaren onbereikbaarder is geworden. Dat beeld kreeg vermoedelijk vorm door de snelle opeenvolging van wegenwerken en infrastructuurverbeteringen in en rond de stad.
De perceptie leeft dat ook wie binnen een straal van een veertigtal kilometer rond Brugge woont sindsdien vaker wegblijft uit de stad. En daar willen de stad én haar handelaars graag verandering in brengen.
Drempels weghalen en troeven uitspelen
Cayman werd door Stad Brugge gevraagd om een slimme bereikbaarheidscampagne uit te zetten, om deze negatieve perceptie om te draaien tot een positieve beleving – en zo de troeven en vlotte bereikbaarheid van Brugge centrum in de verf te zetten. Ook Unizo zou de campagne mee trekken en uitdragen. Dat zou op middellange termijn meetbaar meer West-Vlaamse bezoekers moeten opleveren.
Via slimme communicatie, gebruikersinzichten en bewezen psychologische technieken, zetten we de bereikbaarheid van Brugge centrum in de verf en gaven we de handelaars de nodige tools om die boodschap mee te verspreiden.
Handelaars als ambassadeurs, in twee klikken
We reikten niet alleen de doelgroep, maar ook de handelaars de nodige tools aan, zodat ook zij zich met minimale inspanning maximaal konden inzetten als campagnekatalysator. Via een gepersonaliseerde mailing, konden ze doorklikken naar een pagina met campagneslogan en snelle share-opties voor sociale media. Via een unieke Facebooklink konden ze ook hun eigen cliënteel op de hoogte te brengen van optimale bereikbaarheid van hun zaak. Over topservice gesproken!