Het neusje van de zalm voor Mowi Belgium

De communicatie voor een visverwerkend bedrijf creatief én grafisch interessant aanpakken? Het kan! Cayman gooide enkele visjes op, Mowi hapte met veel plezier toe. Deze voorbeelden visten we even voor je op.

Logo van Catch That Burger

Al bijna tien jaar in zee met Cayman

Mowi, vroeger gekend als Pieters foodservice en Marine Harvest, is een van de grootste visverwerkende bedrijven ter wereld, met een afdeling niet zo ver van het Caymankantoor hier in Brugge.


Al bijna tien jaar staan we in voor o.a. hun B2B-communicatie, van POS-materiaal voor beurzen tot originele folders. Steeds vin-nig en vis-ueel interessant.

Een heerlijk burgerboekje

Zin in een White Delight of toch liever de Pink Beauty? Mowi wilt bewijzen dat een visburger een evenwaardig – of zelfs beter? – alternatief is voor de klassieke vleesburger. Om dat statement in de kijker te zetten, ontwikkelde Cayman enkele creatieve namen voor Mowi’s visburgers. Deze bundelden we in de Catch That Burger-campagne, met bijhorend POS-materiaal en een infoboekje gewikkeld in hamburgerpapier: een creatieve uitwerking die de juiste sfeer schept én de aandacht trekt in een zee van concurrenten.

Verpakking design voor Catch That Burger

My favourite fish dish

Een folder, maar dan beter. We kozen voor een boekje met schoolschriftallures versierd met een blauwe binding die doet denken aan een visnet. Maar de echte verrassing zit binnenin. Om de veelzijdigheid van Mowi’s producten te demonstreren, vulden we het boekje met recepten van over heel de wereld, van Noorwegen tot Japan. En niet zomaar recepten. Unieke gerechten getipt door de medewerkers zelf.


Mowi vist niet achter het net met deze aanpak: de folder-die-geen-folder-is toont de eindeloze mogelijkheden van het assortiment, en werpt tegelijkertijd een licht op het internationaal karakter van het bedrijf. Goed doorbakken, afgewerkt met een snuifje personal touch.

Design van boekje 'My Favorite Fish Dish'

Vissen naar complimenten met een assortimentfolder

Naast deze twee blikvangers ontwierpen we een folder waarin het Marine Harvest-assortiment welverdiend in the picture staat. We trokken de fishy beeldtaal door in de vormgeving en illustraties en kozen voor een smakelijk kleurenpaletje van zalmroze en zeeblauw.

 

Met behulp van zelfgetekende iconen informeren we de lezer over de verschillende soorten visbereidingen, terwijl de 11 inhoudelijke pagina’s met elk een ander formaat subtiel knipogen naar de schubben van een vis.

Design van boekje 'Het Assortiment van Marine Harvest Pieters'
Design van boekje 'Het Assortiment van Marine Harvest Pieters'
Design van boekje 'Het Assortiment van Marine Harvest Pieters'
Design van boekje 'Het Assortiment van Marine Harvest Pieters'

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?