Boektopia: campagne voor hét boekenevenement vol beleving

Negen grote uitgeverijen hebben de handen in elkaar geslagen om een totaal nieuw boekenevenement uit de grond te stampen. Zo werd Boektopia geboren: geen beurs met traditionele stands, maar een heus literair feest dat draait rond beleving. Want boeken lees je niet enkel, je beleeft ze!

Na een geslaagde eerste light editie in 2021, ontpopt het evenement zich dit jaar tot een volwaardige boekenbeurs van negen dagen, drie zalen, 15.000 boektitels en meer dan 200 (!) voorstellingen. Boektopia klopte opnieuw aan bij de boekverslinders van Cayman voor de communicatiestrategie- en implementatie en kan alweer op ons enthousiasme & onze expertise rekenen! We doen ons boekje eens open…

Strategische communicatiepartner

Als communicatiepartner meedenken over de juiste kanalen, samen aan de radiospot sleutelen, een communicatiekit uitwerken voor de uitgeverijen, inhoudelijk sterke social content uitwerken of de puntjes op de i zetten van de copy? Check allround! Met onze kritische Cayman-bril en reptielenoog voor detail, stonden we Boektopia bij met raad en daad. 

Een straf startschot: Van het blad naar de stad

Een guerilla actie die bijblijft om meteen de toon te zetten? Yes please! We zetten Boektopia letterlijk in het straatbeeld: op verschillende plekken in Kortrijk kon je op de straat leuke quotes zien van de deelnemende auteurs. Niet alleen very visible, maar ook very instagrammable én TikTok-ish

Een digitale campagne op het scherpst van de snee

We bouwden een digitale campagne uit die vertrekt vanuit de verschillende doelgroepen en die mee evolueert naarmate het evenement dichterbij komt. Op die manier brengen we de juiste boodschap bij de juiste persoon op het juiste kanaal, of dat nu via Youtube, Google, Facebook, Instagram of TikTok is, telkens met aangepaste content. Dankzij het scherp monitoren van de resultaten, en een hele nauwe samenwerking met Boektopia, blijven  we de campagne continu bijsturen, tactisch maar ook op creatief vlak, zodat we de doelgroep blijven boeien en naar het evenement leiden.

Het programma tot leven gebracht

We willen met de advertenties goed kunnen uitleggen wat er precies allemaal te gebeuren staat. Met zo’n gevuld programma valt dan ook veel te vertellen! We maakten kleurrijke illustraties over de verschillende belevingen, en zetten tegelijk de schijnwerpers op de deelnemende auteurs. Met een paar leuke polls op Instagram Stories, kan je het programma ook op een interactieve manier ontdekken. Uiteraard kan video ook niet ontbreken en voorzagen we een fijne animatie die de affiche tot leven brengt.

TikTok? Not a problem

Voor TikTok pakten we het een beetje anders aan. Perfect in TikTok style en meer casual short content die naadloos kan blenden op de for you page. Ideaal om de Young Adults-doelgroep enthousiast te krijgen!

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.