Een merk, dienst of product lanceren, hoe doe je dat?

Je hebt je droom omgezet in een businessplan, en je bent helemaal klaar om je op de markt te gooien. Alleen ben je nog niet helemaal zeker over hoe je dat lanceren nu het beste aanpakt? Dan neem je best eerst genoeg tijd om na te denken over je positionering, je doelgroep en je verhaal. Met jaren ervaring in branding, neemt Cayman je bij de poot – euh hand, naar een sterk merk: van sprint tot resultaat. 

Illustratie van Mr Croque voor branding en rebranding

De kern van je merk

Elke branding start met onderzoek: we willen alles van je weten. We nemen je doelgroep stevig onder de loep, alsook de context waarin jouw bedrijf zich zal bevinden. Met bewezen modellen vinden we antwoorden op cruciale vragen. Golden Circle, Jung Archetypes, Ansoff/BCG matrix, customer journeys, Value Proposition Canvas, … Uit onze uitgebreide toolkit, kiezen we de juiste instrumenten die nodig zijn om ons maximaal in te lez(v)en.

Maken en schaven

We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines, maar ook mockups van visitekaartjes of zelfs een verpakking. Die prototypes geven een eerste gevoel van hoe het finale resultaat eruit kan zien, en kunnen we voorleggen aan de doelgroep.

We roepen het van de daken

Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.

Strategische skeletbouw

Tijdens het onderzoek hebben we al een paar opportuniteiten gespot om je als bedrijf te differentiëren en de doelgroep zo effectief mogelijk te raken. In de denkfase bouwen we verder op die verkregen inzichten, en werken we aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen voor jouw merk. We laten daarvoor geen steen op de andere, en durven ook wel eens buiten de lijntjes te kleuren denken. We schrijven de strategische krijtlijnen uit en bouwen daarop een aantal concepten die jouw branding perfect kunnen vertalen.

Meten en kiezen

We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.

Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.

Illustratie van Mr Croque voor branding en rebranding

De kern van je merk

Elke branding start met onderzoek: we willen alles van je weten. We nemen je doelgroep stevig onder de loep, alsook de context waarin jouw bedrijf zich zal bevinden. Met bewezen modellen vinden we antwoorden op cruciale vragen. Golden Circle, Jung Archetypes, Ansoff/BCG matrix, customer journeys, Value Proposition Canvas, … Uit onze uitgebreide toolkit, kiezen we de juiste instrumenten die nodig zijn om ons maximaal in te lez(v)en.

Strategische skeletbouw

Tijdens het onderzoek hebben we al een paar opportuniteiten gespot om je als bedrijf te differentiëren en de doelgroep zo effectief mogelijk te raken. In de denkfase bouwen we verder op die verkregen inzichten, en werken we aan een uitgebreide reeks van richtingen en strategische oplossingen voor jouw merk. We laten daarvoor geen steen op de andere, en durven ook wel eens buiten de lijntjes te kleuren denken. We schrijven de strategische krijtlijnen uit en bouwen daarop een aantal concepten die jouw branding perfect kunnen vertalen.

Maken en schaven

We werken de concepten uit tot een eerste reeks tastbare prototypes in de vorm van logo’s, stijlen en passende baselines, maar ook mockups van visitekaartjes of zelfs een verpakking. Die prototypes geven een eerste gevoel van hoe het finale resultaat eruit kan zien, en kunnen we voorleggen aan de doelgroep.

Meten en kiezen

We zijn gebeten om te meten: we leggen onze prototypes voor aan de doelgroep. Aan de hand van hun respons kunnen we optimaliseren en bijsturen waar nodig.

Na deze validatie en bijsturing, verzilveren we de strategie in de identiteit van het merk. Het concept met het grootste potentieel en waar iedereen zich achter kan scharen wordt gekozen. Na een paar keer bijschaven, komen we tot een finaal resultaat waar iedereen trots op is.

We roepen het van de daken

Een nieuw merk moet je natuurlijk kunnen showen. Daarom stoppen we bij Cayman niet bij het logo of de verpakking, maar denken we met je mee aan een lanceringscampagne die past binnen jouw verwachtingen en budget. Zo geven we elke branding een positieve start.

Ben je een starter? Straf!

Ontdek hier ons Cayman startersplan, waarbij we je begeleiden door de wereld van branding.

Wij zetten onze tanden graag in jouw merk

Graag op avontuur met Cayman?