Naamsbekendheid de hoogte in met Allemaal Neutraal

Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen, NZVL voor de vrienden, is een van de sterkst groeiende ziekenfondsen in het land. Om die groeispurt voort te zetten, klopten ze aan bij Cayman.

Videocampagne Allemaal Neutraal Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

NZVL vraagt, wij draaien

Het Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen is een van de vijf neutrale ziekenfondsen in België. Deze onpartijdige speler biedt talloze unieke voordelen voor haar leden, waarvan een groot deel gericht is op kersverse ouders en jonge gezinnen. Die voordelen gingen niet onopgemerkt voorbij, waardoor NZVL de laatste jaren mocht rekenen op een mooie groei. Hoe ze die groei wilden waarborgen? Door in te zetten op het communicatief totaalplaatje: meer brand awareness creëren, hun aanbod meer in de kijker zetten, het online kantoor meer promoten en dat allemaal om meer leden te werven. Briefing: check!

Tweedelige aanpak voor naamsbekendheid en ledenwerving

We werden een challenge voorgeschoteld waar we bij Cayman maar al te graag onze tanden in zetten. We kozen resoluut voor een tweedelige campagne: eerst lanceerden we de videocampagne Allemaal Neutraal om de naamsbekendheid van Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen de hoogte in te duwen, daarna bedachten we een online opvolgcampagne die de unieke voordelen in de kijker zet. Plan van aanpak: check!

We kunnen wel beweren dat Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen de ideale ziekenkas is, maar wie beter te geloven dan de leden zelf?

'Allemaal samen' gevormd met mensen

Leden in de kijker met menselijk alfabet

We kunnen wel beweren dat Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen de ideale ziekenkas is, maar wie beter te geloven dan de leden zelf? Met die gedachte in het achterhoofd creëerden we een menselijk alfabet, helemaal samengesteld uit echte NZVL-leden! Jong en oud, groot en klein werkten samen om een set menselijke letters te vormen die we later inschakelden als herkenbaar campagnebeeld.

Letter 'R' gevormd met mensen
Schets van mensen die letters vormen
Meisje die een schets van 'Allemaal Neutraal' vasthoudt
Mockup van 'Allemaal Neutraal'
Vrouw en hond vormen de letter 'L'

Het menselijk alfabet geeft een gezicht aan de leden, een gezicht waar potentiële leden zich op hun beurt in kunnen herkennen. De verschillende deelnemers tonen niet alleen de verscheidenheid en inclusiviteit binnen NZVL, ze demonstreren ook hoeveel mensen bewust kiezen voor NZVL en daar graag voor uitkomen. Deze sociale bevestiging namen we maar al te graag mee in onze naamsbekendheidcampagne! Tot slot sluit het familiair karakter van het campagnebeeld naadloos aan bij de persoonlijke aanpak van NZVL.

Jong en oud, groot en klein werkten samen om een set menselijke letters te vormen die we later inschakelden als herkenbaar campagnebeeld.

De productiedag was een gezellige bijeenkomst die we dan ook maar al te graag op beeld zetten. Het resultaat daarvan, een sfeervolle video, geeft niet alleen een glimp achter de schermen, hij geeft ook een duidelijk idee van wat NZVL in se is: een ziekenfonds dat om je geeft. Een ziekenfonds waar iedereen zich thuis kan voelen.
Zowel het campagnebeeld als deze achter-de-schermen-video pushten we richting de doelgroep via een gerichte targetingstrategie. Onze enthousiaste lettermensen waren onder andere te zien in De Morgen en De Standaard.

Advertentie voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen
Advertentie voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

Voordelen in de kijker op gerichte landingpages

Nadat we heel wat mensen genudget hadden om NZVL te leren kennen, werd het tijd om the big guns boven te halen: de unieke ledenvoordelen. Less is more dachten we, dus Cayman koos er vijf voordelen uit om in de kijker te zetten. Daarvoor optimaliseerden we bijhorende landingpages op de website. Een kleine greep uit onze met-kennis-van-mensen-trukendoos:

 

  • we verduidelijkten de structuur met tussentitels
  • we werkten met bullet points om de leesbaarheid te vergroten
  • we verwerkten power words in de tekst om lezers te activeren

Het resultaat? Een hapklaar en frictieloos overzicht dat direct duidelijk maakt waarom NZVL zo’n interessant ziekenfonds is.

Advertentie voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen
Advertentie voor Neutraal Ziekenfonds Vlaanderen

Kwaliteitsvol verkeer naar website dankzij social en online adcampagne

Stuk voor stuk vielen de puzzels van onze campagnepuzzel samen: een laatste cruciaal onderdeel waren de ondersteunende socialmedia- en online advertisingcampagnes die potentiële leden naar de website brachten. Op Facebook, Instagram en de advertentieruimtes van talloze mediasites lichtten we de vijf unieke voordelen uit aan de hand van sprekende visuals. Voor de animatie van deze illustraties konden we rekenen op onze vaste animatie-partner-in-crime Sabouge. Copywise maakten we handig gebruik van enkele best practices om de aandacht te trekken: onze advertenties vertelden in één oogopslag hoeveel euro je als jong gezin bespaart. Klinkt goed, toch?

Samengevat: gewoon niet te missen

Om de campagne Allemaal Neutraal mis te lopen, moest je toch al je best doen. Onze videocampagne liep op verschillende online mediasites. Op de radio werd je verrast door een spotje, bijgestaan door een gloednieuwe jingle die je ongetwijfeld ook al hebt zien horen passeren. Daarnaast kregen de NZVL-kantoren een rebranding die samenliep met de campagne: de Allemaal Neutraal-raamstickers zorgden voor visibiliteit in het straatbeeld. Als laatste stuurden we enkele mailings uit om potentiële leden die finale push te geven zich in te schrijven.

Verdubbeling in websitebezoekers

Of deze allround aanpak resultaat had? En of! Na de campagne zag NZVL een mooie groei in hun ledenaantallen. Tijdens de campagne zaten er zelfs dubbel zoveel mensen op de website als gewoonlijk! Of we tevreden zijn van het resultaat: check!

#testimonial

Isabelle Joosen, head of studio bij Sabouge, animation and motion design:

“Wanneer op het einde van een project de dankbetuigingen over en weer gaan, dan weet je dat het goed zit.”

“Cayman is het soort van opdrachtgever waar je van droomt: rechtdoorzee, altijd correct en doelgericht. Op de koop toe toveren ze steeds zulke leuke en originele opdrachten uit hun hoed. Hun enthousiasme werkt aanstekelijk en voor hen werken is steeds een plezier. Wanneer op het einde van een project de dankbetuigingen over en weer gaan, dan weet je dat het goed zit. Alleen maar liefde vanuit Antwerpen voor deze toppers uit het verre Brugge.”

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.