Exclusieve merkbeleving met Casteelken Campus

Designwinkel Casteelken brengt een niet-alledaagse collectie. Met een atypische selectie en oog voor persoonlijke accenten, biedt het team een smaakvolle oplossing op maat van elke klant. Deze exclusieve, persoonlijke aanpak wilde het merk Casteelken nog meer uitspelen.

Hoe we dat deden? Met Casteelken Campus: een jaarlijks community event voor designliefhebbers.

Sfeerfoto van Casteelken Campus

Klanten naar de showroom lokken

Casteelkens zorgvuldig uitgekozen designstukken, stoffen en accessoires, beleef je pas ten volle als je ze ook kan voelen en zien. Klanten vaker naar de showroom lokken was dus het ultieme doel. Leuke challenge voor Cayman! We lieten de klassieke receptie links liggen en zetten onze tanden direct in een exclusieve merkbeleving. Zo zag Casteelken Campus het licht: een inspirerende avond waarop Casteelken de grootste designtrends en -inspiratie deelt met een select publiek. Zo krijgt het offline gebeuren opnieuw een exclusieve touch en spelen we meteen ook het onderscheid met andere (online) interieurzaken extra uit.

Sfeerfoto van Casteelken Campus
Tine Neyrinck (Casteelken), Hilde Francq (trend agency Francq Colors) en Anne Decruy (Casteelken)
Sfeerfoto van Casteelken Campus
De Thonet Touring Exhibition wist te bekoren met iconische meubelstukken geëtaleerd naast infofiches van hun ontwerpers.

We transformeren de showroom tot designcampus en geven een exclusieve touch aan de offline merkbeleving

Persoonlijke uitnodiging voor Casteelken Campus 2017
Persoonlijke uitnodiging Casteelken Campus 2017
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Close-up van de persoonlijke uitnodiging voor Casteelken Campus 2017
Affiche voor Casteelken Campus
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Vincent Van Duysen (architect en winnaar van de ‘Designer of the Year’ award) aan het woord.

Positieve gedragsverandering als sleutel

De baseline Must C die veelvuldig ingezet werd na de recente rebranding, was slechts een eerste trigger om klanten te motiveren om vaker langs te komen. Deze positieve gedragsverandering zou op termijn moeten leiden tot een vertrouwelijkere klantenrelatie, meer spontane aankopen en dus een betere verkoop. Maar er was meer overtuigingskracht nodig. Cayman ging met de behavioural design methode op zoek naar de juiste triggers om de klant over de streep te trekken om de showroom te bezoeken.

Het logo van Casteelken Campus
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Spreker trend- en colorwatcher Hilde Franck (Francq Colors)
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Persoonlijke uitnodiging voor Casteelken Campus 2018
Persoonlijke uitnodiging Casteelken Campus 2018

Klanten inspireren als curator

Onze suggestie? Casteelken ontplooit zich nog verder in zijn curatorrol door de klanten, in de weken voor het event, te voeden met informatie en inspiratie omtrent het topic van de Campus, en dat via een uitgekiende contentstrategie. Wanneer de klanten dan achteraf een persoonlijke uitnodiging ontvangen, lopen ze al zo warm voor het topic dat de tickets de deur uit vliegen.

Sfeerfoto van Casteelken Campus
De experts van het Vitra Lounge Chair Atelier uit Duitsland toveren de showroom in Oostkamp om tot hun designstudio. De specialist van Vitra zet er tien Eames Lounge Chairs met bijhorende Ottoman handmatig in elkaar.

Succesvolle merkstrategie, zo blijkt

Die curatorrol wordt naadloos vervolgd tijdens de Campus, waar de genodigden – de meest gepassioneerde klanten en partners, zoals (interieur)architecten – ondergedompeld worden in de visie van geëngageerde designers en creatievelingen. Vincent Van Duysen, creatief directeur van Minotti, en Hilde Francq, bezielster achter trendbureau Francq Colors, zijn slechts enkele van de mooie namen op de sprekerslijst. Een succesvolle aanpak, zou blijken, want Casteelken zit op moment van schrijven al aan zijn derde Campus.

Sfeerfoto van Casteelken Campus
Tine Neyrinck (Casteelken), Vincent Van Duysen (architect, designer) en Anne Decruy (Casteelken)
Sfeerfoto van Casteelken Campus
Klanten vaker naar de showroom lokken was dus het ultieme doel. Leuke challenge voor Cayman!

Cayman is full-service creatieve partner voor het merk Casteelken. Van een strategische rebranding tot het jaarlijkse Casteelken Campus event, aan elkaar geregen met ijzersterke en unieke content doorheen het jaar.

Sfeerfoto van Casteelken Campus
Foto’s: © Mark Wallican

#testimonial

Dorien Marinus, freelance content & copywriter (voor oa Casteelken):
“denken en schrijven voor Cayman: een challenge in creativiteit”

“Op mijn eerste dag bij Cayman was ik lichtelijk geïntimideerd door de kwaliteit van het werk dat ze leveren. Want dat moet tot in de kleinste details correct zijn, maar tegelijkertijd doordacht en doorspekt met creativiteit. Daardoor is denken en schrijven voor Cayman niet alleen een challenge in creativiteit, het zorgt ervoor dat ik oprecht fier kan zijn op het werk dat ik bij hen maak. Gelukkig hoef ik dat nooit alleen te doen, want altijd wel een Cayman of -vrouw in de buurt die met veel plezier helpt, adviseert en inspireert. Zij het als expert, klankbord of warme koffieklets.”

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.