Mensen doen nadenken over hun werk en talenten

Een campagne die mensen doet reflecteren over twee vragen: “Hoe werkbaar is mijn werk?” en “Werk ik voldoende volgens mijn talenten?”

Een campagne ‘met een staartje’.

Scroll down

campagne = coach

Een campagne heeft een beperkte looptijd. Mensen doen reflecteren over hun eigen (werk)situatie vraagt herhaling – veel herhaling – wat niet altijd lukt binnen die looptijd.

Wij besloten om de campagne een staartje te geven. Op die manier wordt de boodschap verder herhaald, ook wanneer de campagne uit het straatbeeld verdwenen is.  Hoe we dat deden? Via een reeks vragen, een werktest en een campagne die niet alleen sensibiliseert, maar ook coacht. Leest u vooral verder.

Campagne Affiche Werkbaar Werk
Campagne Affiche Werkbaar Werk
Campagne Affiche Werkbaar Werk
Campagne Affiche Werkbaar Werk

vragen, een werktest en een staartje

HEB JIJ HET DRUK, DRUK, DRUK?

Reflecteren begint met de juiste vragen. We stelden die vragen dan ook waar ze relevant zijn: in kranten, treinstations, online, via vakbladen en op de radio. Kwestie van overal aanwezig te zijn.

Campagne Werkbaar Werk advertentie magazine
Campagne Werkbaar Werk station Antwerpen

5.000 BEZOEKERS PER DAG

De reflecterende vragen leiden allemaal naar dewerktest.be, zeg maar een ietwat frivolere versie van de stemtest, maar dan om werk en talent te meten. Het blijkt dat onze vragen hun doel niet misten, op sommige dagen piekte het bezoekersaantal op dewerktest.be boven de 5.000 unieke bezoekers. 

Campagne Werkbaar Werk dewerktest.be ipad
Campagne Werkbaar Werk mobile
dewerktest.be

dewerktest.be in cijfers:

conversie rate: 22%

+ 84.900 unieke bezoekers

+ 5000 bezoekers per dag

MAAR WAT IS DAN DAT STAARTJE?

We stuurden de resultaten van dewerktest.be rechtstreeks naar de inbox van diegenen die de test aflegden. Vervolgens kregen ze zes weken lang één mail per week met tips, tricks, testimonial video’s en praktijkvoorbeelden om hun werk werkbaarder te maken of om de focus op hun talent niet uit het oog te verliezen.

Zo bleven we enkele weken na het verdwijnen van de campagne uit het straatbeeld toch de boodschap verspreiden, rechtstreeks naar de doelgroep. Tsjakka!

DE NIEUWE WERKBAARHEIDSCHEQUE HELDER UITGELEGD

Het is allesbehalve een pretje om even kort uit te leggen wat de Werkbaarheidscheque is. Onze basisbriefing bestond uit een boekwerk van een bescheiden 4.6 kilogram. Zeg maar, het equivalent van een uitzonderlijk uit de kluiten gewassen baby. Wij maakten een heldere explainer video; compact en hapklaar, ideaal om mee te sturen in een mailing. Cheque! Euhm, check!

“Voor ons was het fijn samenwerken en boeiend om te zien hoe jullie gaandeweg de campagne vorm gaven. Hopelijk wordt jullie eigen werk ook terug wat meer werkbaar na deze lancering … Groeten aan het hele team.”

Claudia Vigna, vormingsmedewerker SERV
interviews bij Deme
filmen bij Deme - dewerktest.be