Klanten overtuigen om zich naar de showroom te verplaatsen

We transformeerden de showrooms tot designcampus en gaven een exclusieve touch aan de offline ervaring

Casteelken Campus

Casteelken brengt een niet-alledaagse collectie. Met een atypische selectie en oog voor persoonlijke accenten, biedt het team een smaakvolle oplossing op maat van elke klant. Deze exclusieve, persoonlijke aanpak wilde Casteelken nog beter uitspelen en dichter bij de klant brengen. Met succes, want samen met Cayman overtuigden ze zelfs 500 klanten en architecten om te betalen voor een unieke, exclusieve showroomervaring. Hoe we dat deden? Met een slimme communicatieaanpak, natuurlijk!

Exclusieve triggers richting showrooms

Als vaste communicatiepartner van Casteelken werd Cayman gevraagd om een event uit te werken die trouwe klanten zou uitnodigen en overtuigen om zich naar de showroom te verplaatsen. De briefing: we willen de beleving exclusiever maken dan de klassieke receptie. Dat de designcollectie van Casteelken op zich al een must C is, gaf de baseline al prijs. De zorgvuldig uitgekozen designstukken, stoffen en accessoires, beleef je pas ten volle als je ze ook kan voelen en zien.

Net daarom maakte Casteelken werk van de showrooms en van een exclusief event, waarin de passie, expertise en liefde voor het vak in elk detail te voelen is. Cayman ging met de behavioural design methode op zoek naar de juiste triggers om de klant opnieuw over de streep te trekken. Met succes, zou blijken.

Grotere motivatie en kleinere drempels

De baseline Must C was slechts een eerste trigger om klanten te motiveren om eens vaker langs te komen. Deze positieve gedragsverandering zou op termijn moeten leiden tot een vertrouwelijkere klantenrelatie, meer spontane aankopen en dus een betere verkoop.

Maar er was meer overtuigingskracht nodig. Klanten ontvingen daarom een persoonlijke uitnodiging voor Casteelken Campus. Een inspirerende avond waarop Casteelken de grootste designtrends en -inspiratie zou delen met een select publiek. Tijdens zo’n ‘Casteelken Campus’ werden de genodigden – de meest gepassioneerde klanten en partners, zoals (interieur)architecten – ondergedompeld in de visie van geëngageerde designers en creatievelingen. Vincent Van Duysen, creatief directeur van Minotti was slechts één van de mooie namen op de sprekerslijst.

Op die manier gaven we het offline gebeuren opnieuw een dwingendere, exclusieve touch en speelden we meteen ook het onderscheid met andere (online) interieurzaken extra uit.

Deze campagne was geen lucky shot, maar een bewezen succesformule. Casteelken nodigt hun klanten nog op geregelde basis uit om ook een insider te worden. Tussen 14 oktober en 6 december waren er doorlopend ook zes installaties te bezichtigen in de showroom. Daar kwamen ruim 300 klanten op af!

Bedankt voor je inschrijving!

Ondertussen heb je van ons al een mail ontvangen. Als je daar nog even je inschrijving bevestigt, ben je helemaal klaar om onze behavioural design tips te ontvangen.

Oeps, er is iets fout gegaan!

Sorry, maar we hebben je niet aan onze mailinglijst kunnen toevoegen. Probeer nog eens later of mail ons op hello@cayman.be.

Deel op LinkedIn