Werkgevers aanspreken met k/prachtige werknemers

De bestaande ondersteuningsmaatregelen die werkgevers moeten stimuleren om mensen met een arbeidsbeperking aan te werven, zijn in een nieuw jasje gestoken. Vanaf nu komen alle steunmaatregelen samen onder de naam Individueel Maatwerk (IMW).

 

Cayman mocht zorgen voor een brede campagne om de maatregel bekend te maken in opdracht van Vlaams Departement Werk & Sociale Economie, en we twijfelden geen seconde om daar kleur aan te geven!

Het duoconcept

Hoe konden we de sterktes van deze werknemersgroep onder de aandacht brengen? 

Door hen te portretteren met hun werk/opdrachtgever! 

Creatief gezien kozen we bovendien voor kleur én een knaller van een slogan “Pracht van een Werkkracht, zodat deze campagne niemand zou ontgaan.

De zes duo’s

Om de veelzijdigheid van de mensen op wie deze maatregel van toepassing is extra in de verf te zetten, hebben we niet één, maar zes campagnebeelden gemaakt.

Echte mensen

En bij Cayman gaan we altijd dat stapje verder… want wij willen échte verhalen vertellen.

Zo gingen we samen met Departement Werk & Sociale Economie via een oproep op zoek naar 6 duo’s werk/opdrachtgevers & werknemers, die niet alleen hun verhaal met ons zouden delen, maar ook als het gezicht wilden optreden in de campagne!

Stories

Onze ambassadeurs vormen via hun professionele relatie het bewijs dat er zovele mooie voorbeelden te vinden zijn in de arbeidsmarkt van hoe we kunnen omgaan met deze thematiek, mits de juiste ondersteuning en een ruime blik! We legden de verhalen vast in copy, maar ook op foto en video. Ze spatten van het scherm door al hun enthousiasme!

Website

Alle verhalen kregen hun plek op de gloednieuwe website: www.prachtvaneenwerkkracht.be.
Hier komt alle nuttige informatie samen omtrent de maatregel, mooi verbonden door de duo’s.

Media campagne

De voornaamste doelgroep die we met deze campagne willen bereiken, zijn werkgevers & zelfstandigen die beroep kunnen doen op de maatregel. We stelden een concreet en getarget mediaplan op en gingen aan de slag om de duo’s te laten shinen in allerlei formaten. En zo kreeg de campagne kleurrijke afgeleiden voor online, social, print & radio. Wat een statement!

Radio

Luister hier naar de radiospot

Luister hier naar de radiospot

Campagne video

Wij zetten onze tanden graag in jouw project

Graag op avontuur met Cayman?

    Blijf op de hoogte

    Nieuwsgierig van aard? Blijf op de hoogte van onze bijzondere vangsten en creatieve vondsten.