Cayman overtuigt Gent met creativiteit en wetenschap

LinkedIn

Acht bureaus, waaronder kleppers met mooie referenties in mobiliteitscommunicatie, namen deel aan de openbare procedure met Europese bekendmaking om het nieuwe raamcontract van de Stad Gent binnen te halen. Het gaat om een overeenkomst van 4 jaar voor ‘communicatiecampagnes mobiliteit en verkeersveiligheid in Gent’ die ingaat op 1 januari 2019. Het totale budget is 1 miljoen euro.

Het belang van een uitgebreid vooronderzoek

Cayman kon de Stad Gent overtuigen met een goed onderbouwd campagnevoorstel, waarbij we vertrokken vanuit een uitgebreid vooronderzoek. De inzichten namen we mee in een design sprint. De jury beoordeelde deze werkwijze als efficiënt omdat ze leidt tot een helder inzicht in de knelpunten en kansen. Ook de gedetailleerde uitwerking van de verschillende on- en offlinefases, waarbij zowel aandacht is voor de functionaliteit als voor de leefbaarheid, en het inzetten van nudging kon de jury bekoren. Hiermee kwam Cayman over heel de lijn als beste uit de bus.

Communicatie op basis van gedragspsychologie en wetenschap

Met deze erkenning toont het Mobiliteitsbedrijf Gent ook haar tevredenheid over de samenwerking van de afgelopen jaren, waarin de Stad Gent onder meer de zone 30 en het nieuwe circulatieplan lanceerde.

“Wij zijn uiteraard erg blij met de verderzetting van de samenwerking met het Mobiliteitsbedrijf Gent,” aldus Katrien Vanhuele, accountmanager Cayman, “Maar we zijn vooral ook bevestigd in onze aanpak om te vertrekken vanuit gedragspsychologie en wetenschappelijke kennis bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie. We leggen onszelf een strakke methodiek op van research tot prototyping. Zo nudgen we de doelgroep naar het maken van positieve keuzes. Zowel voor overheidscampagnes, als voor onze corporate klanten heeft deze behavioural designaanpak al geleid tot aantoonbare succesvolle resultaten.”

We zijn vooral bevestigd in onze aanpak om te vertrekken vanuit gedragspsychologie en wetenschappelijke kennis bij het ontwikkelen van een communicatiestrategie.

Katrien Vanhuele

Bedankt voor je inschrijving!

Ondertussen heb je van ons al een mail ontvangen. Als je daar nog even je inschrijving bevestigt, ben je helemaal klaar om onze behavioural design tips te ontvangen.

Oeps, er is iets fout gegaan!

Sorry, maar we hebben je niet aan onze mailinglijst kunnen toevoegen. Probeer nog eens later of mail ons op hello@cayman.be.