Wist je dat Coca-Cola’s merk instaat voor zo’n 60% van hun marktwaarde? Dat lijkt gek, maar zo is het wel. Een goed merk is dus geld waard, maar hoe bouw je dat dan? We zetten vijf ingrediënten van een goede branding voor jou in bitesize porties.

Als je vandaag in de supermarkt een blok feta zoekt, zal je van een kale reis thuiskomen. In België, Finland, de VS en nog een handvol andere landen is de Griekse kaas op het moment van schrijven uitverkocht, en dat heeft alles te maken met de Finse foodblogster Jenni Häyrinen.

Waarom vind je in all-you-can-eat restaurants vaak kleinere borden? Wat is de kracht van groene voetstapjes die richting vuilnisbak leiden? En wat doet die vlieg in een urinoir? Het zijn voorbeelden van subtiele nudges, die ons richting een bepaald gedrag zouden moeten sturen. Inspelen op denkfouten leidt hier tot maatschappelijke voordelen. Hoe? Dat lees je in deze blog.
Het dagelijkse dilemma als je werkt in een gebouw met vier verdiepingen: kies ik voor benenwerk (de trap) of voor gemak (de lift)? In het Caymangebouw nemen zo goed als alle medewerkers de trap. Een duidelijk bewijs dat de nudges, die we ‘behavioural design’-gewijs aanbrachten hun effect niet missen!

Ook iets voor jullie?

Ontdek hoe slimme communicatie ook jouw organisatie of bedrijf kan helpen om meer succes, impact of omzet te behalen.